Okrádá UPC mrtvé?

Po dvou měsících v nemocnici mi zemřela máma. V posledních několika letech měla telefon a televizi od UPC. Tyto služby, přestože je už dva měsíce v nemocnici před svou smrtí nemohl konzumovat, platila inkasem ze svého účtu. Po jejím úmrtí jsem volal do UPC a bylo mi řečeno, ať pošlu potvrzení, že službu okamžitě zruší. Jaké však bylo moje překvapení, když jsem dostal následující e-mail (uvedeno včetně překlepů):

„Dovolte ním navázat na Váš e-mail ze dne 18. 5. 2010, týkající se ukončení smlouvy číslo ………., evidovanou na paní ……….., z důvodu úmrtí. Dovolujeme si Vás tímto informovat, že Vámi doložené potvrzení z nemocnice o úmrtí klientky, nelze považovat za úřední doklad o úmrtí.

Děkujeme Vám za pochopení.“

Dotázal jsem se právníka, zda má UPC právo odmítnout potvrzení vystavené nemocnicí, na základě kterého se uskutečňuje pohřeb a vystavuje úmrtní list. Názor právníka byl takový, že UPC může tento doklad odmítnout, ale po dodání úmrtního listu musí smlouvu ukončit k datu úmrtí.

Po necelých třech týdnech martika vystavila úmrtní list, který jsem naskenoval a poslal na klientské centrum. Reakce UPC mne ovšem opět nemile překvapila:

„Smlouva na paní ……. byla ukončena ke dni přijetí úmrtního listu, tzn. ke dni 31/5/2010. K tomuto datu přestala být smlouva účtována. Závěrečné vyúčtování přijde v měsíci červenci 2010. Případný přeplatek je možné vrátit po doložení kopie dědického řízení.“

Takže – maminka zemřela 13.5. UPC odmítla uznat jako úřední dokument potvrzení o úmrtí vystavené nemocnicí a vyžaduje úmrtní list. Jeho vystavení ovšem trvá tři týdny. UPC pak ruší smlouvu se zemřelým ne ke dni jeho úmrtí, ale ke dni, kdy dostala kopii úmrtního listu a účtuje dodávku služeb mrtvému. Nemohu si pomoci, ale tohle není nic jiného, než okrádání mrtvých, považované v civilizované společnosti za jeden z nejodpornějších činů. Slušná firma by si takovéto věci neměla dovolit.

2 komentáře u „Okrádá UPC mrtvé?“

  1. Dobrý den,
    mám úplně stejnou skušenost, která je čerstvá.
    Návíc UPC ještě chce zaslat jejich zařízení na mé náklady.
    Mohl byste mi sdělit jak to dopadlo?

    Díky

    Pavel

  2. Dobrý den.
    Poté, co jsem doručil oficiální úmrtní list, který jsem dostal z matriky asi za měsíc. službu zrušili. Už si to nepamatuju přesně, ale mám dojem, že si pro modem přišli. Už je to rok a něco.

Komentáře jsou uzavřeny.