iPhone kontra Garmin

Srovnání jednoúčelové automobilové navigace Garmin Nüvi a iPhone s navigací Navigon. Video.

Tuhle jsem jel autem s kamarádem, který má navigaci Garmin. Garmin je firma, která má v oboru GPS pověst jedné z největších a tak mne napadlo přiložit k tomu můj iPhone s Navigonem a porovnat, jak si povedou.

Plus pro iPhone – umělý hlas Garminu hovoří oproti Navigonu trhaně a působí sysnentičtějším dojmem, mínus pro Garmin

Hned po začátku natáčení se nás Garmin snažil poslat méně výhodnou trasou. Řidič však lepší cestu zná, a tak Máňu Garminovou neposlechl. Navigon v iPhonu ukazoval výhodnější cestu už rovnou.

Menší rozdíly jsou v hlášení odboček. Tam, kde zahýbala silnice doleva, považoval to Garmin za odbočku a hlásil ji, Navigon to považoval za silnici zahýbající doleva a nic nehlásil. Podíváte.li se na výhled z auta, jevidět že pravdu měl Navigon.

Navigon hlásí poněkud podrobněji i číslo silnice, pokteré se má pokřačovat. Garmin to nehlásil vždy.

Rozdíly v praktickém použití ale nejsou podstatné. Na cukaný hlas si člověk zvykne. iPhone má o něco menší obrazovku, ale v praxi to nevadí – má jemnější a lepší grafiku. Garmin neumí perspektivní pohled ve 3D, který poskytuje lepší přehled o tom, kam se pojede v nejbližší budoucnosti.

Dost podstatný rozdíl je v aktualizaci map. Majitel Garminu si musí aktualizace kupovat, ne zrovna levně, Navigon dává pro iPhone aktualizace map zdarma. Protože Garmin nemá polohový senzor, je samozřejmé, že se neumí automaticky podle natočení přepínat do zobrazení na výšku nebo na šířku podle otočení přístroje. Ovládání Garminu je poněkud méně citlivé a zadávání cíle zdlouhavější, než na Navigonu/iPhone. iPhone má méně citlivý čip GPS a někdy reaguje o něco pomaleji.

Ještě k videu: Jeho natočení byl okamžitý nápad za jízdy. Proto jsme si neseřídili jas obrazovky obou přístrojů a iPhone kvůli tomu vypadá tmavý. Ve skutečnosti byl Garmin příliš zářivý, ale to se dá seřídit. Také jsme nesjednotili zoom obou navigací. Proto ukazuje Garmin menší úsek cesty, než iPhone. Jsem si vědom těchto nedostatků a příště to třeba bude lepší 🙂

Jak vidno, rozdíly nejsou veliké a jezdit se dá podle obou. Jednoúčelový přístroj uvolní během jízdy telefon k jiným účelům. Nevadí, když vám někdo zavolá. Vozíte ale zase krám navíc a je to dražší. Nechávat ho v autě nemůžete kvůli zlodějům a pokud nemáte navigaci na PIN, ještě byste tím zloděje dovedli domů, takže máte-li navigaci samostatnou, nosíte s sebou jak telefon, tak tu navigaci.

U navigace v telefonu tenhlo problém není,ale během telefonování nemůžete být navigováni. Tak si vyberte 🙂

3 komentáře u „iPhone kontra Garmin“

  1. Pingback: Jablickari.cz
  2. To je pěkné porovnání.
    Já mám Sygic/iPhone. Co se toho týká, tak
    – ostré zatáčky někdy bere jako křižovatku, někdy ne (ale většinou tam aspoň odbočuje lesní cesta)
    – výhodnější trasa je relativní pojem. Sygic je podle mě dost optimistický co se týká odhadovaného času jízdy, na našich silnicích se nedá dodržet. Občas navrhne třeba místo kusu dálnice zkratku přes silnici 1. nebo 2. třídy, vyplatí se ji ignorovat. Navrženou trasu je možné ručně modifikovat – buď vymyslí sám jinou variantu nebo je možné zadat body, přes které se má jet.
    – číslo silnice hlásí také
    – aktualizace byly zatím dvě zdarma, aktualizace mapových podkladů jen jedna
    – polohový senzor a automatické překlápění zobrazení na šířku/výšku je fajn, ale když si položím iphone naplocho k řadicí páce (v autě kde není držák na navigaci), tak se při brždění otočí obraz vzhůru nohama 🙂

  3. Ta výhodnější trasa: Jeli jsme z Kytlice Navigon nás vedl v podstatě tak, jak je Petr zvyklý jezdit, Garmin se nás snažil vést podstatně delší cestou, kterou jsme ignorovali.
    U Navigonu lze buď naplánovat trasu z libovolného počtu bodů, nebo dát jen cíl a Navigon pak vypočtte trasu podle zadání – optimální, nejkratší, nebo nejhezčí a lze samostatně povolit nebo zakázat dálnice, trajekty, nebo místní komunikace. Pokud z trasy vyjedeš, přepočítává na tu novou, akorát se dost dlouho snaží držet své původní trasy, než pochopí, že chci jet jinudy.

    – Ježdění s iPhonem bez držáku je tak trochu sebevražedná záležitost. Kulatý zadek znemožňuje ho někam rozumně opřít a má tendence furt někam padat.
    Místo u šaltpáky je blbé – kvůli menší citlivosti GPSky. iPhone by mel být na okně. Mám držák jen mechanický, na přísavku a ten se dá strčit do jakéhokoliv auta. Když jsme byli letecky ve Španělsku, bral jsem si ho s sebou do půjčeného auta.

    To brždění je srandovní, ale logické. Je tam přece akcelerometr, 🙂

Komentáře jsou uzavřeny.